
-
-
Koszyk jest pustySuma 0
-
Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania umów w przedmiocie sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego www.eleger.pl
I. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie zwroty mają następujące znaczenie:
-
Sprzedawca – DESERVED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Święcicach (05-860), ul. Poznańska 553C, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców KRS pod numerem 0000775796, nr NIP 1182190856, REGON 382788779
-
Regulamin – niniejszy regulamin,
-
Sklep - sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.francoferuzzi.pl,
-
Klient – każdy podmiot składający Zamówienie (zarówno Konsument jak i podmiot nieposiadający statusu konsumenta),
-
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego),
-
Towar – produkt, oferowany przez Sprzedawcę, który może które mogą być przedmiotem Zamówienia przez Klienta
-
Zamówienie – rozumie się przez to zamówienie na Towar lub Towary złożone przez Klienta w Sklepie zgodnie z niniejszym Regulaminem.
-
Cena – cena brutto Towaru, umieszczoną obok informacji o Towarze, nie uwzględniającą kosztów dostawy Towaru.
II. Zamówienia i zawarcie umowy
-
Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
-
W celu dokonania zakupu konieczne jest podanie następujących danych Klienta:
-
imię i nazwisko,
-
adres dostawy (państwo, miejscowość, kod pocztowy, nazwa ulicy oraz numer budynku/mieszkania),
-
numer telefonu kontaktowego,
-
adres e-mail.
-
Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 16.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą realizowane następnego dnia roboczego.
-
Jeżeli zajdzie sytuacja braku towaru w magazynie Sprzedawcy, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie i możliwym wydłużeniu terminu realizacji Zamówienia. Klient może nie wyrazić zgody na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia i wedle swojego wyboru zrezygnować z całości Zamówienia albo zrezygnować tylko z pozycji, która wydłuża czas realizacji zamówienia.
-
Umowa sprzedaży zostaje zwarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia poprzez wysyłkę do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji, w której Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia Klienta do realizacji. Wiadomość e-mail zawierać będzie także podsumowanie Zamówienia, a także informacje wymagane przez art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
-
Akceptacja Regulaminu oznacza także wyrażenie zgody na stosowanie faktur elektronicznych w rozumieniu art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług.
IV. Zasady zapłaty ceny
-
Sklep zapewnia Klientom następujące sposoby płatności:
-
zapłata przelewem elektronicznym lub karta płatniczą - forma płatności obsługiwana przez serwis Przelewy24.pl
-
zapłata przelewem tradycyjnym, kiedy to Klient zleca wykonanie przelewu bezpośrednio na numer rachunku bankowego Sklepu; w tym przypadku termin zapłaty strony określają na 7 dni, a termin realizacji Zamówienia wydłuża się do momentu zaksięgowania wpłaty;
-
zapłata gotówką za pobraniem.
-
W przypadku braku zapłaty ceny, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności w formie wiadomości e-mail, z zastrzeżeniem, że bezskuteczny upływ dodatkowego terminu, uprawniać będzie Sprzedawcę do odstąpienia od umowy (zgodnie z art. 491 Kodeksu Cywilnego).
1. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
2. W przypadku płatności kartą termin dostawy liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji.
3. Dostępne formy płatności:
-
Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
-
Płatności online
-
BLIK
-
zakupy ratalne
--------------------------
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest firma PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań.
V. Dostawa
-
Sprzedawca wysyła Towary objęte Zamówieniem w formie przesyłki kurierskiej na adres wskazany w Zamówieniu.
-
Dane przewoźnika realizującego dostawy oraz koszty dostarczenia Towaru, (które oprócz ceny za Towar, są dodatkowym kosztem dla Klienta,) są podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
-
Przygotowanie Towarów do wydania przewoźnikowi jest realizowane w czasie do 5 dni roboczych, które liczone są od:
a) od dnia złożenia Zamówienia przez Klienta, w przypadku wyboru formy zapłaty ceny poprzez przelew elektronicznym lub karta płatniczą lub gotówką za pobraniem;
b) od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy w przypadku wyboru formy zapłaty jako przelew tradycyjny.
-
W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
-
Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od kuriera spisania właściwego protokołu.
VI. Odstąpienie od Umowy
-
Klientowi, który jest Konsumentem, zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Uprawnienie to Konsument może zrealizować w ciągu 14 dni od otrzymania Towaru. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ja za niezawartą.
-
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu pod adresem: https://eleger.pl
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
-
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności. W przypadku gdy przedmiotem Umowy jest sprzedaż Towaru, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres wskazany poniżej, przed upływem tego terminu. Zwracany Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres: Deserved sp. z o.o., ul. Poznańska 553C, 05-860 Święcice.
VII. Zasady reklamacji
-
Zasady reklamacji są oparte o rękojmię zgodnie z przepisami ustawy Kodeks cywilny (art. 555 – 5764 ). Poniższe informacje nie wyczerpują tematu w zakresie zasad rękojmi, jednak stanowią podstawowe informacje w tym zakresie. Dostosowanie się do poniższych wskazówek ma przede wszystkim ułatwić niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji.
-
Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia Towaru bez wad. Jednak Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu wad towaru, jeżeli poinformował Klienta o wadach towaru przed zawarciem umowy sprzedaży.
-
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli istnienie wady zostanie stwierdzone przed upływem dwóch lat. Klient korzystając z rękojmi może, na zasadach oraz w terminach określonych w kodeksie cywilnym:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (jednak tylko w przypadku wady istotnej),
c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
d) żądać usunięcia wady.
Wybór uprawnienia należy do Klienta, jednak Sprzedawca pod pewnymi warunkami może zaproponować inne rozwiązanie:
• w przypadku uprawnień z pkt a i b, Sprzedawca ma kontruprawnienie, aby niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie,
• w przypadku uprawnień z pkt c i d Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe (np. towar już wycofany ze sprzedaży) albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów; oczywiście w przypadku takiej odmowy zastosowanie mogą mieć inne uprawnienia.
-
Reklamacja może być składana w dowolny sposób, jednak choćby dla celów dowodowych prosimy o składanie reklamacji drogą elektroniczną lub pisemnie.
-
Miejsce dostarczenia reklamowanego Towaru: ul. Poznańska 553C, 05-860 Święcice.
-
Zgłoszenie reklamacyjne nie musi mieć określnej formy, jednak prosimy o zwięzły opis wady, dane identyfikujące kupującego oraz wskazać uprawnienie, z którego klient chce skorzystać.
-
Wadliwy towar dostarczony jest na koszt Sprzedawcy. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca.
-
Termin rozpatrzenia reklamacji to 14 dni.
-
Jeżeli Sprzedawca nie uznał reklamacji Konsumenta, a ten się nie zgadza z jego decyzją może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego, a więc skorzystać z polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich. Rejestr instytucji zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów można znaleźć pod adresem: http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html
VIII. Ochrona danych osobowych
-
Informujemy, że ich administratorem danych osobowych będzie Sprzedawca, a przetwarzanie odbywać się będzie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej "RODO") na wskazanych poniżej zasadach:
-
Dane osobowe klienta przetwarzane będą w celu: zawarcia i wykonania łączącej strony umowy, w tym rozpatrzenia ewentualnej reklamacji klienta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), celach księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Sprzedawca wobec klienta lub klient wobec sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit f RODO), marketingu (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
-
W przypadku marketingu, jako celu przetwarzania danych osobowych, Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną, w formie wiadomości e-mail lub SMS. W takim przypadku dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę na podstawie zgody – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych oraz w celach związanych z obsługą wysyłki newslettera.
-
Odbiorcą danych osobowych Klienta będą podmioty przetwarzające dane w imieniu Sprzedawcy (współpracownicy, pomioty świadczące usługi księgowe, prawne, podmioty obsługujące systemy teleinformatyczne).
-
Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
-
Dane osobowe Klienta będą przechowywane przez okres niezbędny dla obowiązywania umowy, a po jej wykonaniu, rozwiązaniu lub po zakończeniu jej obowiązywania – przez okres przedawnienia roszczeń wobec Sprzedawcy (6 lat).
-
Klient posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
-
Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochronny Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
-
Podanie przez klienta danych osobowych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożliwość prawidłowego wykonania umowy.
IX. Postanowienia końcowe
-
W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
-
Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej Sklepu.